دلکش

به یاد بانوان موسیقی ایران

دلکش

به یاد بانوان موسیقی ایران

تصنیف


نهال من


اواز: دلکش



ز ماه دی که رنج شادی ز چهره چمن پریده
میان باد و خشم طوفان که قد شاخه ها خمیده
بدیدم از کنار باغی نهال تازه ای دمیده

زان سردی ها چون آشفتم 
در قلب خود با آهو گفتم
شبان عمر تو دریغا 
بهار خرمی ندارد
چه گرمی از بهار دیگر 
کسی که همدمی ندارد
خوش آن گلی که نوبهارش
خزان پر غمی ندارد

به زندگی نهال من هم
میان برف دی دمیده
ندیده جلوه بهاری
خزان عمر می رسیده

تصنیف


ای کاش


اواز: دلکش


کلام: کریم فکور


اهنگ: به روایتی هوشنگ سپهری به روایتی شاپور نیاکان



کاش از اول من نمی دیدم تو را


تا نمی شد حاصل من این بلا


کی دیگر این غم مرا سازد رها


ای کاش نمی دیدم تو را  ای کاش نمی دیدم تو را


رفتی ای پیمان شکن از اه من پروا نکردی


بی وفا از من مگر دیوانه تر پیدا نکردی


می برم دست به دعا سوی خدا


تا مرا از این بلا سازد رها


ای کاش نمی دیدم تو را ای کاش نمی دیدم تورا


دیدم تو را از جان گذشتم از کوی تو گریان گذشتم


بی همزبان ماندم خدایا گشتم جدا از ارزوها


افتاده ام از پا دریغا


ای کاش نمی دیدم تو را ای کاش نمی دیدم تورا







تصنیف


روز بی فردایی


اواز: دلکش


کلام: معینی کرمانشاهی


اهنگ: انوشیروان روحانی



چو خاطر ارم غم جدایی  شوم پشیمان از اشنایی


به سینه لرزد  دل اسیرم که باشدم روز بی فردایی


در این دشت بیکران زار وناتوان روز وشب دوان خسته جان


در پی سرابم چو باد وتوفان دراضطرابم