دلکش

به یاد بانوان موسیقی ایران

دلکش

به یاد بانوان موسیقی ایران

موسیقی ایرانی


موسیقی ایرانی


خواننده بخش ترانه: دلکش


اواز : محمودی خوانساری


غزل اواز: شیخ اجل سعدی


شادی با تو رسیده به خانه من

روشن شد زتو بزم شبانه من

بی تو با شب وماه وچمن چکنم

روزی گر نرسی تو به من چکنم

از هر غنچه بهانه دگر گذرم

از هر گل چون نسیم سحر گذرم

اسان از همه عالم گر گذرم

مشکل که از سر عشق تو  درگذرم

مست توام مست توام دیوانه ی تو

مست تو ام مست توام می زده پیمانه ی تو

شادی با تو رسیده به خانه ی من

روشن شد زتو بزم شبانه ی من

بی تو با شب وماه وچمن چکنم

روزی گر و نرسی به من چکنم

من همچون گیاهم تو ابر بهاران

عشقت به تنم جان بخشیده چون باران

تو چشمه ی نوشی ای شهد جاودانی

از هر چه بگویم تو شیرین تر از جانی

از هر غنچه بهانه دیگر گذرم

از هر گل چون نسیم سحر گذرم

اسان از همه عالم اگرگذرم

مشکل از سر عشق تو در گذرم

مست توام مست توام دیوانه ی تو

مست توام مست توام می زده ی پیمانه ی تو


غزل اواز

من خود ای ساقی از این شوق که دارم مستم

تو به یک جرعه دیگر ببری از دستم

هر چه کوته نظرانندبرایشان پیمای

که حریفان ز مل من زتامل مستم

پیش از اب وگل من در دل من مهر تو بود

با خود اوردم از ان جا نه به خود بربستم

تو به یک جرعه دیگر ببری از دستم

من خود ای ساقی از این شوق که دارم مستم


نظرات 2 + ارسال نظر
باران چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:08 ق.ظ

درود جناب سعید پور گرامی
خسته نباشید
روان بانو دلکش نازنین شاد

درود برشما دوست همراه

سپاس از اینکه دوستی همدل هستید ومشوقی برای ادامه این راه

یاد بانو دلکش وهمه هنرمندان پر کشیده از این دنیای فانی گرامی باد.

باران پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ق.ظ

درود نازنین
محسن جان تارنگار بانو چندی است بروز نمی شود!...امید است که مانند پیشین با برنامه های زیباتری از این اسطوره ی موسیقی و آواز ، این تارنگار زیبا بروز شود.

درود برشما امیرجان
سپاس از مهربانی شما
حتما بزودی به روز خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد